سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گردشگری

معرفی شهر های گردشگری دنیا
صفحه خانگی پارسی یار درباره

شهر ونیز

    نظر

ونیز یکی از رمانتیک ‌ترین ، عجیب ‌ترین و درعین ‌حال زیبا ترین شهر‌های جهان به حساب می‌آید که خیابان‌ های آن کانال‌های آب هستند و به  خاطر سبک و ساختار خاص این شهر یکی از شهر‌های پرگردشگر جهان نیز شناخته می‌شود که سالانه میلیون ها گزدشگر به بازدید از این شهر می آیند؛ ونیز در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار دارد و به شکل جزیره ‌ای کوچک بوده ، جزیره‌ ها به ‌وسیله کانال‌ هایی از هم جدا می‌ شوند و تردد در این شهر به ‌وسیله قایق‌ها انجام می ‌شود ، این شهر یک مکان عالی و زیبا است که گردشگران در آن می ‌توانند از مناظر مختلف لذت ببرند و چند روز رویایی داشته باشند. بهترین فرصت برای این کار نوروز 99 است که می تواند سفر و خاطرات بی نظیری برای تان رقم بزند. 

تنها یکی از دلایل توریستی بودن ونیز ساختار جالب این شهر است ، دلایل مهم‌ تری مثل بناهای تاریخی ، جشنواره ‌های متنوع و جشنواره‌ های فیلم معتبر این جزیره را به منطقه ‌ای مهم تبدیل کرده است؛ شهر ونیز به‌ صورت امروزی 800 سال بعد از میلاد به وجود آمد ، تالاب ونیز در 800 سال بعد از میلاد مسیح کم‌کم به شکل امروزی درآمد و با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌ گیرد و بندرها ساخته می‌شود ، کیوجا اولین بندر ساخت رومیان در نزدیکی ونیز است. 

ونیز چگونه ساخته شد؟

 

پیدایش ونیز این شهر ایتالیایی به عصر باستان باز می‌گردد؛ نخستین سکونتگاه‌های جزیره در تالاب‌ محافظت شده ونیز و احتمالاً در آخرین روزهای امپراطوری روم شکل گرفته‌اند. با این وجود مدت‌ها پیشتر ماهیگرانی برای امرار معاش در این مکان حضور داشتند. در قرون پنج تا شش بعد از میلاد موجی پی در پی از طوایف آلمانی؛ طایفه هان (Huns)، گاتس (Goths) و لومبارد  (Lombards)؛ به سرزمین‌های شمالی ایتالیا حمله می‌کردند و بسیاری از پناهندگان در پی این یورش‌ها به تالاب ونیز می‌گریختند. این مکان، پناهگاهی محافظت شده در برابر غارتگرانی که خود قایقی نداشتند به شمار می‌آمد. حضور دیگر پناهندگان در این مکان سبب افزایش سریع جمعیت آن شد. افزایش تعداد سکونتگاه‌ها در این جزایر ایتالیایی، دلیلی بر اثبات اهمیت این مکان در رونق و تداوم زندگی ساکنانش در آن زمان است.

ونیز از بسیاری جهات در لیست مهم‌ترین شهرهای گردشگر پذیر قرار دارد. تنها یکی از دلایل توریستی بودن ساختار جالب این شهر است، دلایل مهم‌تری مثل بناهای تاریخی، جشنواره‌های متنوع و جشنواره‌های فیلم معتبر این جزیره را به منطقه‌ای مهم تبدیل کرده است.

شهر ونیز به‌صورت امروزی، 800 سال بعد از میلاد به وجود آمد. تالاب ونیز در 800 سال بعد از میلاد مسیح کم‌کم به شکل امروزی درآمد. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌گیرد و بندرها ساخته می‌شود؛ کیوجا اولین بندر ساخت رومیان در نزدیکی ونیز است. آثار متعددی که هنوز هم پای برج است، در همین دوران ساخته می‌شود و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به‌عنوان تفرجگاه برای نیز استفاده می‌کردند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ‌نویس قرن 11 میلادی، برای اولین بار در 25 مارس 421 با افتتاح کلیسای سن جاکومتو روی پل ریآلتو شهر ونیز به‌طور رسمی ایجاد شد. بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی 568 به جمیعت شهر افزودند.